حالت شب

یکی از تصورات غلطی که همیشه در میان صاحبان کسب و کار رواج داشته ، این است که افراد فکر می‌کنند برای تبدیل شدن کسب و کارشان به یک برند مشهور و لاکچری و پرفروش ، باید هزینه‌های چند صد میلیونی یا حتی میلیاردی رو برای تبلیغاتشان متحمل بشوند.

البته که این طرز فکر تا همین چند سال قبل ، خیلی هم بی‌راه به نظر نمی‌آمد. بازاریابی سنتی از روش‌هایی استفاده می‌کند که بسیار هزینه‌بر بوده و اغلب هم بازدهی مناسبی ندارند.

به همین دلیل بود که در سال ۲۰۱۰ مفهومی به نام هک رشد شکل گرفت تا هزینه‌های بازاریابی را کاهش داده و باعث افزایش بازدهی تبلیغات شود.
در ادامه با آترون همراه باشید ، تا برایتان از هک رشد بیشتر بگوییم.

هک رشد چیست؟

بصورت کلی ، هک رشد را می‌توان بازاریابی نسخه ۲.۰ دانست !
هک رشد مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که توسط هکر رشد انجام می‌شود تا كسب و کار را در هر مرحله به یک پله بالاتر ارتقاء دهد.

فعالیت‌های هک رشد دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. با این حال هک رشد ، شامل ۳ دسته‌ی کلی می‌شود.
۱. تبلیغات و برندسازی
۲. بازاریابی و فروش
۳. مدیریت منابع (مالی و انسانی)

هکر رشد کیست؟

«شان الیس» ، بنیانگذار هک رشد و اولین هکر رشد دنیا ، هکر رشد را اینگونه معرفی می‌کند:
« کسی که تمام فکر و ذکرش رشد است. »

هکر رشد ، روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات را که مدیران کسب و کارها بخاطر سیاست‌های سازمانی ، نمی‌توانند روی آن‌ها ریسک کنند را در مدت زمان کوتاه (غالباً یک هفته) امتحان می‌کنند. پس از تحلیل تاثیر این روش‌ها ، استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار را به مدیران آن کسب و کار ارائه می‌کند.

فعالیت‌های اصلی هکر رشد به ۴ دسته تقسیم بندی می‌شود:
۱. تحلیل
۲. فرضیه‌سازی
۳. اولویت دهی
۴. تست

شما می‌توانید با مقالات آتی آترون همراه باشید تا به مهارت‌های جذاب هک رشد دست پیدا کنید.

دربارهمهرانا ماربینی
در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *